1) Αξιολόγηση 

  • Κάντε ό, τι χρειάζεται για να αποκατασταθεί η ηρεμία σας ώστε να μπορείτε να σκεφτείτε καθαρά.
  • Καταπολεμείστε κάθε ένστικτο για υπερβολική αντίδραση.
  • Ορίστε ένα χρονικό διάστημα για να εκτιμήσετε με ακρίβεια την κατάσταση.
  • Συγκεντρώστε όλα τα στοιχεία και τα γεγονότα, ζητήστε αντικειμενική και ψυχρή καθοδήγηση από εξωτερικούς παράγοντες της επιχείρησης.
  • Περιγράψτε με σαφήνεια και ειλικρίνεια την κατάσταση της επιχείρησης.

2) Δέσμευση

  • Στηριχθείτε στους έμπιστους και ικανούς που έχουν τεχνογνωσία στην ανάλυση και τον σχεδιασμό, μόνο!
  • Αυτό θα καταστήσει τη λήψη αποφάσεων, την δέσμευση των ανθρώπων σας και την εσωτερική πληροφόρηση πολύ πιο αποτελεσματική.

3) Σχεδιασμός Στρατηγικής

  • Μόλις έχετε όλα τα δεδομένα δημιουργήστε 3 σενάρια για την καλύτερη, την μέτρια και τη χειρότερη περίπτωση που θα βασίζονται στους βασικούς παράγοντες της εκτίμησης σας.
  • Ο σχεδιασμός δίνει τη δυνατότητα για γρήγορες ενέργειες, γεμάτες σιγουριά, αυτοπεποίθηση και αποτελεσματικότητα, όταν έρθει η ώρα να δράσουμε.

4) Δράση

  • Δημιουργήστε εσείς τις ενέργειες, μην αντιδράτε σε ενέργειες των ανταγωνιστών σας.
  • Ο σχεδιασμός θα σας βοηθήσει να δράσετε με ηρεμία και σοφία.

5) Επικοινωνία

  • Επικοινωνήστε με το κοινό σας με διαφάνεια και ειλικρίνεια.
  • Οι επιχειρήσεις πιστεύουν ότι η ενημέρωση του κοινού τους γίνεται μόνο με διαφήμιση.

Όχι βέβαια.

6) Υπερεξοπλίστε την εταιρική ιστοσελίδα σας.


Οι πελάτες σας πρέπει στα πρώτα 7 δευτερόλεπτα να αντιλαμβάνονται:

  • τι τους προσφέρετε (προϊόντα / υπηρεσίες / ειδικές τιμές / καινοτομία / τεχνογνωσία, πληροφόρηση )
  • μια άμεση και ξεκάθαρη ένδειξη ότι γνωρίζετε τις ανάγκες τους
  • αποδείξεις ότι έχετε έτοιμες λύσεις και προτάσεις που σας πιστοποιούν σαν ειδικό
  • τα οφέλη που θα αποκομίσουν από την συνεργασία σας
  • ότι έχουν την δυνατότητα δωρεάν απόκτησης ψηφιακού υλικού που θα χρησιμοποιήσουν για δικό τους όφελος
  • ότι διαθέτετε τμήμα εξυπηρέτησης πελατών για την ενημέρωση πριν την πώληση και την κάλυψη μετά την πώληση
  • μιλήστε σε blogs, forums, social media και συμπεριλάβετε τα στην καθημερινή σας ενασχόληση

7) Συστάσεις


Οι σημερινοί επισκέπτες σας είναι οι αυριανοί πελάτες.

Να θυμάστε ότι οι πελάτες σας δεν είναι πάντα έτοιμοι να αγοράσουν όταν εσείς είστε έτοιμοι να πουλήσετε.

  • πρέπει να γεμίσετε την επιχείρηση/ιστοσελίδα σας με επισκέπτες για να μπορείτε να τους μετατρέψετε σε πελάτες
  • ανανεώνετε συνεχώς, με μικρές αλλά αξιοπρόσεκτες αλλαγές την εικόνα της εταιρίας και της ιστοσελίδας σας
  • χρησιμοποιήστε κατάλληλα τα κοινωνικά δίκτυα
  • φροντίστε να είστε επίκαιροι όταν ο πελάτης σας είναι έτοιμος να αγοράσει, μην τον απογοητεύσετε
  • ζητήστε από τους ικανοποιημένους και πιστούς πελάτες σας να σας συστήσουν σε άλλους πελάτες, αυτοί ξέρουν

8) Σχεδιάστε την μετατροπή δυνητικών πελατών σε πελάτες

  • η συστηματική διαδικασία πώλησης θα σας βοηθήσει να βρεθείτε μπροστά στον πελάτη όταν αυτός θα είναι έτοιμος να αγοράσει
  • κατανοήστε τις συνήθειες και τις επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές τους
  • αναγνωρίστε ενδείξεις ενδιαφέροντος
  • (πχ κατέβασμα πληροφοριών. Οδηγιών χρήσης, αναζήτηση πληροφοριών από παλαιότερους χρήστες κλπ)
  • προσφέρετε κάτι δωρεάν για την έναρξη της επικοινωνίας αποκτώντας τα στοιχεία τους
  • κάντε την διαδικασία αγοράς από τον πελάτη εύκολη και άνετη

9) Δημιουργήστε «αιώνιους» πελάτες

  • κάντε τους πελάτες να νιώσουν ότι είναι κάτι ιδιαίτερο για την επιχείρηση και όχι μια ακόμη πώληση
  • στείλτε ευχαριστήριο μήνυμα για την επιλογή των προϊόντων/υπηρεσιών σας
  • πωλήστε συνοδευτικά προϊόντα/ υπηρεσίες
  • πωλήστε το ακριβότερο προϊόν από το προϊόν της προσφοράς σας για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας

10) Μετατρέψτε σταθερά έξοδα σε μεταβλητά

  • χρησιμοποιήστε εξωτερικούς συνεργάτες και εξοπλισμό και μόνο όταν υπάρχουν πωλήσεις
  • διατηρείστε απόθεμα ασφαλείας πωλήσεων 2-3 ημερών (ή του απαιτούμενου χρόνου ανατροφοδότησης σας)
  • εφαρμόστε Marketing άμεσης ανταπόκρισης με κάλυψη της ζήτησης την στιγμή που εμφανίζεται
  • εκμεταλλευτείτε την δύναμη των προμηθευτών σας και τις δικές τους δημόσιες σχέσεις
  • προτείνετε την ανάληψη κόστους από τους πελάτες που παραδοσιακά βάρυναν τις επιχειρήσεις με αντιστάθμισμα καλύτερη τιμή αγοράς (πχ κόστος μεταφοράς/αποστολής, συναρμολόγησης, συσκευασίας, τοποθέτησης, εκτύπωσης οδηγιών κλπ)

Υπάρχει προφανώς ένα σημαντικός βαθμός δυσκολίας σε όλα αυτά, αλλά όταν πρόκειται για τη διαχείριση κρίσεων, η αποτελεσματικότητα έρχεται με την εμπειρία, την ελεγχόμενη τόλμη και την καινοτομία.

Linkedin-sotirisΣωτήρης Κομνηνός
Σύμβουλος Επιχειρήσεων-Οικονομολόγος ΑΠΘ
MBA University of New Mexico USA
Diploma in Organizational Behavior Heriot Watt University - UK

EBM-TEAM Consulting Group  |  Marketing Consulting  |  Αισώπου 26, Θεσσαλονίκη  |  Τ.Κ. 54627  |  Τηλ. 2310-515592  |  Fax. 2310-514910  |  Internet Marketing