marketing-plans-servicesΤι είναι το marketing plan και γιατι είναι απαραίτητο για μια επιχείρηση;

Το marketing plan ουσιαστικά είναι ένα σχέδιο που περιγράφει τα βήματα, (μεθόδους, μέσα, πόρους και ενέργειες) για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησης, ορίζοντας την σειρά «προτεραιότητας» στην εμφάνιση και εφαρμογή τους. Πολλές επιχειρήσεις δεν διαθέτουν marketing plan και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να κάνουν σπασμωδικές κινήσεις οι οποίες είναι απλές αντιδράσεις στις ενέργειες των ανταγωνισμών και ουσιαστικά απλά παρατηρούν τους ανταγωνιστές να επιτυγχάνουν τους στόχους τους και να βρίσκονται συνεχώς μπροστά τους χωρίς ποτέ να μπορούν να τους φθάσουν.

Το Marketing Plan λειτουργεί σαν την πυξίδα που δίνει το στίγμα και προσανατολίζει όλη την επιχείρηση βοηθώντας έτσι στην πλήρη αξιοποίηση όλων των πόρων και ικανοτήτων της επιχείρησης και την απόδοση των επενδυμένων κεφαλαίων.

Ένα εύλογο ερώτημα το οποίο δημιουργείται είναι:

«Τι περιλαμβάνει άραγε το Marketing Plan;»

Σε αυτό το ερώτημα οι σύμβουλοι μας δεν δυσκολεύονται να απαντήσουν, ωστόσο θέτουν το Marketing Plan σε βάσεις ώστε να είναι απόλυτα αποδοτικό και η επίτευξη των στόχων να είναι εγγυημένη. Το marketing plan συντονίζει τέσσερις παράγοντες ζωτικής σημασίας και τρεις συμπληρωματικούς αλλά επίσης ουσιώδεις.

Τα 4 γνωστά P's του Marketing:

  • Product=Προιόν
  • Price= Τιμή
  • Place= Κανάλι διάθεσης
  • Promotion= Προώθηση

Τα 3 συμπληρωματικά P's του Marketing

  • Physical Evidence= Οτιδήποτε γίνεται εύκολα αντιληπτό από τους πελάτες
  • People= Οι ικανότητες του ανθρώπινου δυναμικού
  • Process Management= Έλεγχος της διαδικασίας εφαρμογής του Marketing Plan

Ένα τέτοιο σχέδιο ουσιαστικά δείχνει προς όλη την επιχείρηση, την επιλεγμένη κατεύθυνση ώστε να αποφεύγονται οι αντικρουόμενες απόψεις και να μην εκλαμβάνεται το ίδιο φαινόμενο, απ’ άλλους σαν απειλή και απ’ άλλους σαν ευκαιρία, να μην υπάρχει χάσιμο χρόνου, σπατάλη πόρων και γενικά να μην δημιουργείται αμφιβολία και ανασφάλεια για την «πορεία» της επιχείρησης.

Η έλλειψη αυτής της «πυξίδας» οδηγεί σε ενέργειες που ουσιαστικά δεν είναι μετρήσιμες αλλά και με αμφίβολη χρησιμότητα, επιβαρύνοντας το τελικό κόστος του προϊόντος και θέτοντας το προϊόν εκτός συναγωνισμού! Στην αντίθετη κατεύθυνση στην EBM TEAM υλοποιούμε marketing plans τα οποία είναι αναλυτικά και περιγράφουν ενέργειες με ιδιαίτερη στόχευση και με βάση την λογική κόστους/ανταποδοτικότητας.

Σήμερα, ίσως πιο επιτακτικά από ποτέ, απαιτούνται σχέδια για τον πλήρη έλεγχο κάθε παράγοντα, τουλάχιστον εντός της επιχείρησης και η εφαρμογή συνολικής δράσης αποτελεί αδιαπραγμάτευτη πραγματικότητα, ίσως και το γνωστό παραδοσιακό marketing να μην είναι αρκετό να συμβάλει αποφασιστικά στην υλοποίηση των στόχων της επιχείρησης. Στην εποχή της λεπτομέρειας, που κρίνει την υπόσταση κάθε επιχείρησης, το παραδοσιακό marketing έχει παραδώσει την θέση του σε εντελώς νέες μεθόδους κατανόησης της καταναλωτικής συμπεριφοράς οι οποίες οδηγούν σε νέα εργαλεία επικοινωνίας και μεθόδους προσέγγισης των πελατών.

Η ανάγκη για την προσπέραση του ανταγωνισμού, την έγκαιρη αλλά και αποτελεσματική κάλυψη της ζήτησης, της προετοιμασίας αλλά και του σχεδιασμού των απαραίτητων προωθητικών ενεργειών, οδηγούν στην πρόβλεψη κάθε καταναλωτικής συμπεριφοράς με σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους.

Οι νέες μέθοδοι χρησιμοποιούν τεχνολογικά εργαλεία (πχ θερμογραφικές κάμερες που καταγράφουν την θερμοκρασία του εγκεφάλου μπροστά σε συγκεκριμένα ερεθίσματα, κάμερες καταγραφής της γλώσσας του σώματος και των αντιδράσεων),την επιστήμη της ψυχολογίας και της μεθόδου της συναισθηματικής νοημοσύνης αλλά και ιατρούς με ειδικότητα στην νευροχειρουργική του ανθρώπινου εγκεφάλου και της λειτουργίας των συστημάτων μετάδοσης της πληροφορίας μέσω των νευρώνων.
Οι νέες μορφές marketing όπως το marketing άμεσης ανταπόκρισης, το marketing συγκεκριμένων προδιαγραφών, το relationship marketing, το web marketing, το social media marketing, το viral marketing κυριολεκτικά μεταμορφώνουν τους κανόνες του marketing με την έννοια του όρου, που όλοι λίγο - πολύ ξέραμε!

Το internet καθώς και όλες οι εφαρμογές της σύγχρονης τεχνολογίας διαμορφώνουν ένα ιδιαίτερο περιβάλλον marketing το οποίο διαθέτει τα δικά του όρια και κανόνες. Πολλές από αυτές τις εφαρμογές και τους κανόνες αναλύονται στην κατηγορία “Υπηρεσίες WEB”.

Βέβαια δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και ούτε θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι το CRM (customer’s relationship management) μπορεί να είναι η βάση για το μέλλον στις επιχειρήσεις αφού πιστεύουμε πως μέσω του συστήματος διαχείρισης σχέσεων με τους πελάτες, οι επιχειρήσεις μπορούν να αντιληφθούν πολύ πιο εύκολα και γρήγορα τις ανάγκες και επιθυμίες των πελατών τους, να τις διαχειριστούν κατάλληλα, ώστε να αποσπάσουν την προσοχή τους και να φτάσουν στην επιτυχία που είναι η ανταπόκριση του πελάτη στην προσφερόμενη υπηρεσία/προϊόν (γεγονός που έχει αποδειχθεί σε πολλές επιχειρήσεις που το εφάρμοσαν) και επιτυχία σημαίνει επίτευξη στόχων (τζίρος – κέρδη – φήμη - αναγνωρισιμότητα κλπ).

Οι σημερινές οικονομικές αλλά και κοινωνικοπολιτικές συνθήκες απαιτούν την επίτευξη των συνολικών στόχων κάθε επιχείρησης και φυσικά τον απόλυτο έλεγχο όλων των κέντρων κόστους. Οι συνθήκες αυτές απαιτούν την απόλυτη ευθυγράμμιση των στόχων και των ενεργειών marketing με τους ευρύτερους επιχειρηματικούς. Σε ένα τέτοιο επιχειρηματικό περιβάλλον το τμήμα Marketing πρέπει να βρει τις απαντήσεις σε κρίσιμες ερωτήσεις, όπως αυτές που ακολουθούν:

  • Πώς θα αντιληφθούμε με τον καλύτερο τρόπο την αγοραστική συμπεριφορά του σύγχρονου καταναλωτή ώστε να μην ξοδεύουμε κεφάλαια και πολύτιμο χρόνο;
  • Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να ευθυγραμμίσουμε τους στόχους του marketing με τους συνολικούς στόχους της επιχείρησης μας;
  • Πώς θα μπορέσουμε να ενσωματώσουμε τα νέα μέσα όπως το διαδίκτυο (internet),τα κοινωνικά δίκτυα (social media), την διαχείριση μέσω λογισμικών (CRM), των σχέσεων με τους πελάτες (relationship marketing), και τις νέες μορφές προσέγγισης πελατών όπως το Web, Viral, On demand, pre-fixed Marketing;
  • Πώς θα μπορέσουμε να διασφαλίσουμε την απόλυτη αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα των ενεργειών Marketing;
  • Πώς θα μπορέσουμε να ρυθμίσουμε την κατανομή των κεφαλαίων σε αποδοτικές και κερδοφόρες ενέργειες και επενδύσεις;
  • Ποιες ικανότητες πρέπει να υπάρχουν για να διασφαλίσουν πρώτης τάξης απόδοση των ενεργειών Marketing;
  • Πώς θα έχουμε την ενόραση του κλάδου μας;
  • Πώς θα προβλέψουμε τις μελλοντικές μορφές του κλάδου μας;
  • Πώς θα προβλέψουμε τα μονοπάτια της αλλαγής του κλάδου και να τοποθετηθούμε εκεί νωρίτερα από τον ανταγωνισμό μας;

Η EBM team διαθέτει την εμπειρία να δώσει τις απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω αφού το Marketing Plan από μόνο του είναι πολυδιάστατο και γι αυτόν ακριβώς το λόγο πρέπει να υπάρξει η σωστή στρατηγική σε όλους τους παρακάτω τομείς:

  • Σχεδιασμός της στρατηγικής Marketing της εταιρίας πελάτη.
  • Καθορισμός στρατηγικής Marketing ανά brand, προϊοντικό μείγμα, γεωγραφική περιοχή, κανάλι διάθεσης.
  • Έρευνα Αγοράς & SWOT Analysis.
  • Στόχοι και Αποστολή του Marketing.
  • Κατάρτιση προϋπολογισμού Marketing βάσει στόχων.
  • Καθορισμός στρατηγικής πωλήσεων και καναλιών διάθεσης (Sales management: τμήμα πωλήσεων- πελάτες στρατηγικής σημασίας, αντιπρόσωποι, εταιρικά καταστήματα, χονδρική, Franchise)
  • Τιμολογιακή Πολιτική
  • Εξυπηρέτηση Πελατών
  • Web Marketing & Social Media
  • E commerce Analysis & Marketing
  • E-mail marketing
  • Social Media marketing
  • Viral marketing
  • PPC Advertising (Pay Per Click)
  • SEO (Search Engine Optimization)
  • Content Strategy-Analysis Video & Rich Media Strategy
  • Τμηματοποίηση αγοράς με βάση τα χαρακτηριστικά των On line πελατών.
  • Εξυπηρέτηση πελατών μετά την πώληση (After sales & support service)
  • Directories Marketing
  • Company-Branding-Domain names
  • Power Words Marketing
  • Joint Venture Marketing-Affiliation
  • On line market research (product, services, competition, partners)
  • Google key word analysis
  • Forums research
  • Communities
  • Off line-Τεχνικές προώθησης ιστοσελίδων
  • Πρόγραμμα Διαφήμισης
  • Σχεδιασμός & υλοποίηση επικοινωνιακής στρατηγικής
  • Προγραμματισμός ΜΜΕ - media planning
  • Πρόγραμμα Δημοσίων Σχέσεων
  • Σχεδιασμός & Διοργάνωση Εταιρικών Εκδηλώσεων & Συνεδρίων
  • Προγραμματισμός για Προωθήσεις – Εμπορικές Εκθέσεις
  • Εντυποδιανομή
  • Δημιουργία Στρατηγικής Συμμαχιών
  • Διαχείριση χορηγών επικοινωνίας
  • Πολιτική Πωλήσεων- Εξυπηρέτηση μετά την πώληση
  • Δομή Τμημάτων Πωλήσεων – Κίνητρα
  • Σύνταξη & αποστολή newsletters - Direct Mail

EBM-TEAM Consulting Group  |  Marketing Consulting  | Αγ. Παρασκευής 67 - Αθήνα-Χαλάνδρι  |ΤΚ. 15 234  | Τηλ: 2155 059222 | Ασκληπιού 9 - Τρίκαλα  | Τ.Κ. 42 100  | Τηλ: 801 700 7071|  Αισώπου 26, Θεσσαλονίκη  |  Τ.Κ. 54627  |  Τηλ. 2310-515592  |  Fax. 2310-514910  |  Internet Marketing

Δημιουργία Ιστοσελίδων

Κατασκευή E-shop

Online Marketing

Google Adwords - Seo